6 Aralık 2009 Pazar

Yolla herkese gitsin


Eskiden komik bir eposta alırdık ve hemen bak çok komik notu düşerek arkadaşlarımıza iletirdik. Ama artık sütten ağzı yanmış biri olarak böylesine geyik bir işlem için bile kırk kere düşünüyorum. Şimdi diyorum bir grup birbirini tanıyan adama göndersem hemen herkese yanıtla tuşuna basarlar gereksiz yere milletin posta kutusunu aynı konulu epostalarla doldururuz. Alıcıları gizlesem bu sefer kime gittiğini bilmedikleri için şaşkın ördekler gibi gene aynı insanlara gönderirler. Yani alt tarafı onbeş saniyelik bir absürd video sıradan bir iş epostasından daha çok kafa patlatmaya neden olur.

Bir kaç yıl önce bunun en güzelini canım çok uluslu firmam ve onun güzel insanları sayesinde yaşamış olduk. Firmada yüze yakın ülkeye yayılmış binlerce çalışan var ve hemen herkes mutlaka bir projeye ait alt eposta gruplarındalar. Akıllının biri o projeye ait insanlara göndereceği bir epostayı nasıl becerdiyse tüm dünya çalışanlarının ait olduğı eposta grubuna yolluyor. Normalde çoğu bu beni ilgilendirmez diyip siler zaten. Ne var ki eposta içeriği Bu cuma kafeteryada proje grubu kahve toplantısı gibi abuk bir konu olunca o binlerce alıcıdan birkaçı elbet ne alaka tepkisini vermekte kendini haklı buldu.

Eposta Avrupa"dan bir cuma sabahı yola çıktı. Çok geçmedi gönderen sivri zeka normalde on küsür kişi yerine binlerce kişiye gönderdiğini farkedip özür postasını gönderdi. Bunun üzerine aynı konulu birden fazla epostayı farkeden Çinliler çıkarın bizi bu epostadan diye yanıtladılar. Oradan Singapur ve Malezya gibi civar ülkeler de aynı şikayetle sadece göndericiye değil bize de aynı yanıtları ilettiler.

Biz ofisteki Türkler ne oluyor yahu bir tuvalete gidip geldim elektronik posta hesabım Cuma kahvesi epostalarının saldırısına uğramış şeklinde gülüp bir yandan da olan bitene anlam vermeye çalıştık. Öğleden sonra bir kaç Alman da katıldı. Ruslar falan derken ortalık biraz duruldu. Ta ki bizde akşam Amerika kıtasında sabah olana kadar.

İşe gelip de onlarca cuma kahvesi epostasını gören bu kıta çalışanları bu sefer isyana başladı ve ABD ve bilimum latin Amerika ülkesindeki bu hiç tanımadığımız iş arkadaşlarımız cuma biz ofisten ayrılırken çıkarın bizi bu listeden diye ağlanan o bildik epostalarla karşı atağa geçmişlerdi.

Bu iş normalde ertesi güne durur sanıyorsunuz ama bilmiyorsunuz ki tam bir hafta sürdü. Epostalarını geç okuyanlar izinde olanlar falan yüzünden durdu durdu gene hareketlendi. Bazıları araya espriler kattı nasıl olsa arada kaynar diye. Bir grup akıllı ise bu epostadan kendilerine tişört yaptırıp kabus eposta zincirine bu tişörtlerle artistik pozlarını bile gönderdiler.

Yani koskoca firmalar bile bu tür hataları yapabilen insanlarla doluyken bizim arkadaş çevremizin de basit bir epostayı herkese gönder tuşuyla kabusa döndürebilecek potansiyelde insanlarla dolu olması çok normal.

Basit hataları yüzünden arkadaşlarınıza olan bakış açınız değişsin istemiyorsanız geyik epostları kime ve nasıl göndereceğinize önceden iyice karar verin. Böylece kimseyi üzmeyin ve siz de akıl sağlığınızı koruyun..

9 yorum:

teecetveli dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
WindRider dedi ki...

haaalleluya!!!

creep dedi ki...

uyarın için sağol:)
bir amir, cinsel içerikli bir mesaj atmış bir erkeğe atacağına bir kadın çalışana atmış.
sakınnn açmaaa diye bir koşmacası vardı, sanki yangın çıkmış gibi:))

ipex dedi ki...

eşimin şirketinde de aynı şey oldu geçenlerde! hatta önce "aa aynı şirket mi" dedim ama sen bir kaç yıl önce yazmışsın, o yüzden olamaz sanırım. Koskoca IT koordinatörleri bile uyanamamış da bizim ne işimiz var bu mesajda diye mail göndermişler, büyümüş de büyümüş yazışmalar :) epey gülmüştük :))

geveze baykuş dedi ki...

nihohahah
eski bi yazım geldi aklıma, ben bu tipler bi tek benim sülalede var sanıp hayıflanıyodum, sevineyim bari. ama tshirte basma olayı da süpermiş ha :)

Uyumsuz dedi ki...

Fotoğrafı buldum :)

irfun4ever dedi ki...

abowww, fotodaki kim o gözlüklü. Phillip? :D

Attila dedi ki...

Benim de başıma yanlışlıkla yanlış kadına mail göderme olayı gelmişti... Lakin o günden sonra kadınla ilişkilerimiz daha bir samimi olmuştu... Hey gidi günler hey!

Kivircik sacli kiz dedi ki...

Bayiliyorum bu olaya! Isin en guzel yani ise bu adamlarin o t shirtu bastirmasi...Dubai ofiste de bir kac "ilgili arkadas" yogun oldugunu gostermek icin isim cok cikarin beni bu geyikten diye mail atmisti:)