5 Mart 2009 Perşembe

Gündeme gönderme

Bir uçak düşünce çıkan sonucun o uçağın hangi ülkeye ait olması, hangi ülkede düşmesi ve uçağın hangi firma tarafından üretilmiş olmasıyla oldukça değişken olabileceğini görmüş olduk.

Boeing tarafından ücretilmiş Türk uçağı Hollanda'da düşüyor ve sonuç şu: Hollanda havaalanının aerodinamik yapısı ve kule yönlendirmesiyle ilgili gelen suçlamaları püskürtüp herşeyi uçaktaki teknik arızaya ve bunu farkemedeğini iddia ettileri merhum pilotlara bağlıyor. Boeing firması teknik arızanın sorumlusu THY yönetimi ve yine pilotlardır diyor. Türkiye Pilotlar Birliği de ikisi deneyimli üç pilotun kullandığı uçağın pilotaj hatası yüzünden düşmüş olamayacağını öne sürüyor.

Burada herhalde biraz da vicdan konuşacak gibime geliyor. Sivil havacılıktan biraz anlayan, uçaklar üzerine fikir sahibi olan herkesin bir uçak düşmesinin tek bir sebebi olamayacağını biliyor olması lazım. Ben tek bir etken olmadığına eminim. Bu yüzden de sen suçlusun, hayır sen suçlu şeklinde, top en zayıfta kalır, ha ha ! biz topu sana attık sen kendini kurtarmadın şeklinde bu işten sıyrılmaya bakmak bana fazlasıyla riyakar geliyor.

National Geographic kanalında yıllardır yayınlanan ve çeşitli uçak kazalarını en ince ayrıntısına kadar işleyen Uçak Kazası Raporu programını izlerken hiç bu şekilde partilerin birbirini kazanın suçlusu şeklinde gösterdiklerini görmüyorum. Yapılan tarafsız araştırmalarla kesin ve net sonuç ortaya her zaman konuyor.

Vicdan kısmına gelecek olursak, benim kişisel fikrim şöyle: Eğer bu bir hatalar zinciriyse en masumun pilotlar olduğuna inanıyorum. THY kokpitinde soldaki kaptan koltuğunda oturan pilotların hepsi Türk Silahlı Kuvvetlerinin disiplinli alt yapısından gelen oldukça da deneyimli pilotlardır. Üstelik de o anda üçüncü pilota eğitmenlik yaptığı düşünülürse ben kaptanın göstergeye kanıp böylesine ölümcül bir yanılgıya düşmüş olabileceğine ihtimal dahi vermiyorum. Ve artık hayatta olmadıkları için kendilerini savunma hakkı olmayan insanlara suçu atmayı da bir ülke makamlarının bir diğer ülke makamlarını hafife aldığının göstergesi olarak görüyorum.

Umarım bunun bir ülke itibarı olduğunu farkeden yetkililer, kazanın duyurulduğu anda yaptıkları talihsiz açıklamaların aksine Hollanda ve Boeing'ten yükselen bu suçlayacı sesleri bastırarak verilmesi gereken doğru yanıtlarla bu sefer durumu kurtarırlar.

3 yorum:

JoA dedi ki...

babası pilot olan (hava kuvvetleri emeklisi) bir arkadaşım da aynı fikirde.

Emre KORLU dedi ki...

yeni adresim gayyor.blogspot.com

Feride Nizamettin dedi ki...

çok güzel bir yorum ağzına sağlık, pilotaj hatası denerek olaydan sıyrılmayı kabullenemiyorum. Bu olaydaki en asgari hata pilotlardır diye düşünüyorum. İşim gereği neredeyse heray yurtdışı seyahat yapan biri olarak inandığım bir tek şey var, o da lakayt THY yöneticilerinin teknik bakımlara önem vermediğidir. Güvenlik kontrollerinin de son derece göstermelik ve tırıvırı olduğnu bizzat yaşıyorum.