18 Ocak 2010 Pazartesi

Politik mim çok sıkıcı


Kendi eğlenmesi yetmemiş JoA bizi de mimlemiş. Hem de konusu gibi kuralları da de pek ciddi (!) bir mimle.

Sırasıyla şöyle geliyor sorular:

1) Dokunulmazlıkların kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?
2)Seçim barajı kaldırılsın mı? Neden?
3)Adayların belirlenmesinde nasıl bir yöntem uygulansın?
4)Yargı bağımsızlığı sizin için ne anlam taşıyor?
5) (Beşinci soruyu siz belirlemek durumunda olsaydınız neyi öğrenmek isterdiniz?)

6) Mimlediğimiz bloglar ve linkleri…

1- Bence bu soru hatalı. Bir kere olmayan birşeyle ilgili düşünmek zaman ve çaba kaybı. Dokunulmazlıklar kaldırıldı mı ki üzerine düşünelim ? Zaten bence anlamını da yitirmiş bir olgu kendisi. Benim bildiğim dokunulmazlık siyasi görüşleri yüzünden hiçbir milletvekili yargılanmasın diye çıkarılmış bir kuraldı. Ama daha milletvekili olmadan yargılananların bile vekil seçilince davaları düşüyor. Demek ki hayata temiz bir sayfa açmak için genel seçimlerde aday olmak lazımmış.

2- Yok kalkmasın, eskiden yoktu bu baraj, o yüzden meclis Birleşmiş Milletler Genel Kurulu gibi türlü parti doluydu. Az ve öz yeterli. Zaten bir seçim yapılıyor oy pusulası diye kocaman çarşaf veriyorlar al bas oyu diye. Sonra sen o mühür diğer sayfalara bulaşmasın diye origami çalışması yaparak katlayıp zarfa çıkmaya çalışıyorsun o dev kağıdı. Yok yok, az ve öz iyi, önüne gelen parti kuruyor çünkü bu memlekette.

3- Var olanın tam tersi olsa kesin işe yarardı.

4- Öyle birşey mi var ?

5- Politik bir soru olması gerekiyor herhalde. O zaman ben şunu öğrenmek isterdim. Bunun sonu nereye varacak ?

6 - ha ha, işte en sevdiğim soru, yanıtlar geliyor: irfun4ever - Kunegond ve Erdem

2 yorum:

JoA dedi ki...

uyumsuzsun uyumsuz :) jet hızıyla yanıtlamışsın valla şekerim. bitsin de kurtulalım diye mi bilmem :) tenkyuuu

Uyumsuz dedi ki...

mim degil siyasi anket mübarek, sevmedim, hemen attım kurtuldum :)