13 Kasım 2008 Perşembe

Orada bir köy var uzakta

Internetteki yığınla oyun içinde oyun oynama alışkanlığı olmayanlar için bile ideal bir oyun alanı var: Travian. Bu yandaki gibi bir köyler kurup tarlalar geliştiriyorsunuz ve eğer aç gözlüyseniz çevrenizdeki komşu köylere saldırıp onların hammadelerini çalıyorsunuz. Saldırıların çoğu masumca oluyor yani hammede alıp kaçıyorsunuz. Bazı sivriler arada çıkıp binalarınıza saldırıp yıkmaya çalışabiliyor. Ama genelde buna cesaret edebilen çok az oluyor.

Tüm bu süre içinde çevre köylerin birleşip kurduğu birlikler içindeki dayanışma hayatınızı kurtarıyor. Malınız mı eksildi haber veriyorsunuz, size saldırı mı var, yardım istiyorsunuz, birlik üyeleri hemen size asker ve hammedya gönderiyorlar.

Her ne kadar işin içinde kaçınılmaz olarak savaş olsa da platformdaki iletişim inanılmaz derecede sempatik. Her aldığınız mesaj " Kardeş, sende şu var mı ?" " Kardeş, bana saldırı var ne yapmam lazım." şeklinde oluyor. Saldırdığınız kişi size yine saldırı ile tepki veriyor ya da yine birlik içinden destekle ayakta kalmaya çalışıyor. Yani kendini bilmez biri çıkıp küfür edip tehditler savurmuyor köyüne neden göz diktiniz diye.

İşin eğlencesi de, oyun yaş ortalaması genelde ufak bir kitlenin elinde olduğu için bazen kendinizi çocuk parkında bir grup veletle savaşçılık oynuyormuşsunuz hissinden alıkoyamıyorsunuz.

Kendine bir köy kurmak isteyenler ve hırs yapıp kendini kaybetmeyecekler için alan burası: www.travian.com.tr

3 yorum:

Goksu dedi ki...

Oyyyy, ben gelmeyeli sen bi suru yazi eklemissin.Hepsini okuyamadim bile.

Bu oyunu sevdim, gerci online oynar miyim bilmiyorum ama ibrahim'le Aylin bana Catan diye bi oyun ogretti, bu anlattigin oyun gibi super ama evde pijama ile oynanabiliyor:)

haftaya Finlandiya'da gorusmek uzereeee!

ebru dedi ki...

sen nerdesin kızım? Findistan'a mı kaçtın?

Uyumsuz dedi ki...

yaa, oradan döndüm, şimdi Ankaradayim, yarın da Beyoglu'nda olacagim :)